Op de WordPress site “Rock & Roll in Limburg” staat een zeer uitgebreid en met foto’s verfraaid verhaal van de Sharons, wellicht de beste beatband van Limburg ooit. Gisteren 17 juni, was Pierre Beckers nog te gast in TV Limburg Vandaag i.v.m. het 50 jarig artiestenjubileum van Frans Theunisz, ook ooit lid aan het eind van hun loopbaan. Ik herinner me de groep nog zeer goed. In het midden van de jaren 60 traden ze vaak op in zaal Dirix, beter gezegd bij de “Krommen Thiesz”, in de Beekstraat in Meerssen. Qua stijl hadden ze toen de Beatles sound, maar ook qua uitstraling. Daar droegen hun lichtblauwe glanskostuums op fraaie wijze aan bij. Al snel evolueerde hun sound naar de steeds populairder wordende soul sound, alhoewel hun singel “Turn on the coloured light” uit de lente van 1968 naar de psyche-pop tendeerde. Op de terugweg van een zondag middagje Maastricht trof ik in deze periode Harry Heltzel die ook in de trein naar Meerssen zat, en wel met zijn gitaar. Wat gebeurde? Hij speelde hun nieuwe singel voor me en vroeg hoe ik hem vond. Ik vond hem geweldig!

sharons

Foto; The Sharons op de markt in Maastricht in 1965

